UX

Branding

Orbi

Studenttiden ändå, vilken grej. Fest, nya vänner, äventyr och ens egen framtid står på schemat. När vi fick chansen att göra studentplattformen Orbis nya grafiska profil slog peppen i taket. Den skulle tilltala både företagskunder och studentikosa festprissar. Ungefär som studentlivet helt enkelt – kul utmaning tyckte vi!

Bakgrund

Orbi är appen som ska fungera som en länk mellan universitetsstudenter, företag och studentföreningar. Appen används bland annat av studentnationer och föreningar för att hantera medlemsdata och biljettförsäljning. När det var dags för Orbi att ta nästa steg i sin expansion var det viktigt att den grafiska profilen och den digitala styleguiden var tillgänglighetsanpassad och skulle tilltala företagets alla målgrupper.

Lösning

Vi tog ut svängarna och tog fram en grafisk profil med ett djärvt uttryck. Vi jobbade utifrån lök-principen: designen skulle gå att skalas ned ordentligt samtidigt som det skulle kunna maxas totalt. Tyngdpunkten ligger dock på det lättsamma, festliga och moderna som ju studentlivet till stor del grundar sig i. Den första versionen av sajten som vi nu har lanserat blev en balansgång mellan kul och informativ där vi inte ville tappa den tydliga brandingen rent visuellt. Rent grafiskt har Orbi fått en härlig, kommunikativ och lekfull profil som uppmanar till kreativa idéer och uttag. Utöver sajt och grafisk profil levererade vi brandat merch, sociala medier-inlägg, mallar, bildbank och content.

Our team
No items found.
Our team
Christopher Hall
Chairman
Gurjit S. Bedi
Managing Partner
David Parker
Managing Partner
Sam Wilson
Partner
Owen Hardy
Vice President
Our team
No items found.