GinGin

GinGin

Smaken av en salt överläpp, en rosa himmel och ljudet av ett asgarv. När vi skapade en identitet åt ginvarumärket GinGin satte vi känslan i första rummet. Resultatet blev ett lekfullt varumärke och en dödssnygg flaska.

Kontaktperson

Andreas Johansson

070 646 66 14

Insikt

Där många konkurrenter jobbar med en sober, skandinavisk estetik där platser och natur tar stor plats ville vi sticka ut hakan med färg, form och känsla.

Ledorden blev lekfullt, mysigt och sexigt. Vi inspirerades av parfymvärlden och dess förmåga att måla upp platser och känslor, skapa förväntan, fokusera på minnen och skapa flaskor som är som små konstverk. Parfymvärlden pratar doftminnen – vi vill prata smakminnen.

Lösning

För att få till en lekfull tonalitet valde vi att jobba mycket med upprepningar. Vi snackar om Tom Colliolins, Happy Hourour och Chin Chin. Lekfullt, sexigt och mysigt går igen även i designen av flaskan och etiketten. Vi leker med upprepningar i form av spegelvända illustrationer. Men mest av allt vill vi att GinGin ska förmedla en känsla. Känslan av en första kyss, din väns skratt och blicken som din flört ger dig på dansgolvet.

Därför pratar vi inte om en gin med lingonsmak i kommunikationen, vi pratar om känslan den ger när du dricker den.  

Resultat

  • People’s choice i Svenska Designpriset
  • Guld i Svenska Designpriset
  • Slutsålt på samtliga bolag
  • Vinnare i IWSC
Kompetenser

Mat och Dryck

Visuell identitet

Copywriting

Typografi

Varumärkesstrategi

Förpackningsdesign

Klurar du på vad vi skulle kunna göra för bra grejer ihop? Hör av dig!

Kontaktperson

Andreas Johansson

070 646 66 14

Dave&Jons

Sweatspot mellan nyttigt och gott

Stockholm Filmfestival

En prisvinnande digital upplevelse

ArkDes

ArkDes nya digitala hem

Rikshem

Lev lätt i hyresrätt

Oh My logo