/https%3A%2F%2Fwww.ohmy.se%2Fwp-content%2Fuploads%2F2025%2F09%2Fgg1.jpg)
Smaken av en salt överläpp, en rosa himmel och ljudet av ett asgarv. När vi skapade en identitet åt ginvarumärket GinGin satte vi känslan i första rummet. Resultatet blev ett lekfullt varumärke och en dödssnygg flaska.
/https%3A%2F%2Fwww.ohmy.se%2Fwp-content%2Fuploads%2F2025%2F09%2Fandreas-johansson-1758269985.png)
Kontaktperson
Andreas Johansson
070 646 66 14
Där många konkurrenter jobbar med en sober, skandinavisk estetik där platser och natur tar stor plats ville vi sticka ut hakan med färg, form och känsla.
Ledorden blev lekfullt, mysigt och sexigt. Vi inspirerades av parfymvärlden och dess förmåga att måla upp platser och känslor, skapa förväntan, fokusera på minnen och skapa flaskor som är som små konstverk. Parfymvärlden pratar doftminnen – vi vill prata smakminnen.
För att få till en lekfull tonalitet valde vi att jobba mycket med upprepningar. Vi snackar om Tom Colliolins, Happy Hourour och Chin Chin. Lekfullt, sexigt och mysigt går igen även i designen av flaskan och etiketten. Vi leker med upprepningar i form av spegelvända illustrationer. Men mest av allt vill vi att GinGin ska förmedla en känsla. Känslan av en första kyss, din väns skratt och blicken som din flört ger dig på dansgolvet.
Därför pratar vi inte om en gin med lingonsmak i kommunikationen, vi pratar om känslan den ger när du dricker den.
/https%3A%2F%2Fwww.ohmy.se%2Fwp-content%2Fuploads%2F2025%2F09%2Fgg2.jpg)
/https%3A%2F%2Fwww.ohmy.se%2Fwp-content%2Fuploads%2F2025%2F09%2Fgg3.jpg)
/https%3A%2F%2Fwww.ohmy.se%2Fwp-content%2Fuploads%2F2025%2F09%2Fgg4.jpg)
/https%3A%2F%2Fwww.ohmy.se%2Fwp-content%2Fuploads%2F2025%2F09%2Fgg5.png)
Klurar du på vad vi skulle kunna göra för bra grejer ihop? Hör av dig!
/https%3A%2F%2Fwww.ohmy.se%2Fwp-content%2Fuploads%2F2025%2F09%2Fandreas-johansson-1758269985.png)
Kontaktperson
Andreas Johansson
070 646 66 14