
Kommunikation
Branding
Strategi
Ishockey-VM
"Ett slutsålt Ishockey-VM på hemmaplan i Avicii Arena med nya kollektiva minnen."
Med fullt ansvar för kommunikation och marknadsföring tog Oh My och People People People (PPP) an sig rollen som en integrerad del av VM-organisationen för 2025 IIHF Ishockey-VM 2025, Sverige & Danmark med fokus på biljettdrivande marknadsföring. Resultatet: 297 000 sålda biljetter och ett slutsålt mästerskap i rekordfart.
Vision
Vi ville att 2025 IIHF Ishockey-VM, Sverige & Danmark skulle bli något mer än vad som händer på isen. När människor möts bakom samma dröm med ett delat fokus händer något magiskt. Våra hjärtslag börjar synkroniseras till samma puls. Och det är vad allt handlar om: Att känna pulsen! Känna pulsen från sporten och ut genom hela staden. Oavsett om man upplever Ishockey-VM från TV-soffan, Fan Zone eller Avicii Arena så ska alla få chansen att “FEEL THE PULSE!”
Resultat och KPI:er:
- 297 000 sålda biljetter (förbi målet på 250 000)
- Tidig försäljning, högre än tidigare mästerskap
- Hög medial närvaro genom proaktiv PR
- Trygg och kostnadseffektiv process för kunden












