This Is How

En öl för varje tillfälle

Vi fick chansen att vara med och branda ett ölmärke från scratch – dröm! This is how är bryggeriet som började med en smålänning som brann och ett öde bussgarage. Nu en näve år senare säljs ölen landet runt.

Kontaktperson

Andreas Johansson

070 646 66 14

Bakgrund

Gustav Ahlin är smålänningen som nämns. Han hamnade i Piteå, fick tag i ett bussgarage och ville börja brygga öl. Oh My fick frågan om att hjälpa till med branding och web, och SOM vi hoppade på det tåget. Gustavs höga ambitioner smittade av sig och blev ett av flera samarbeten där man känner sig mer som kollegor än kund/beställare.

Lösning

Den bästa ölen för varje tillfälle är inte bryggd ännu. Den ultimata ölen när du hårdgrillar en entrecote (How to start a fire). Den perfekta tv-spelsölen (How to make ‘em rage quit). Och så vidare. This is how blev bryggeriet som identifierade de riktigt härliga öltillfällena och vispade ihop de bästa ölerna för de specifika tillfällena.

Varje ny öl döptes (och döps än idag) efter ”How to…”-modellen och ackompanjeras av handritade etiketter.

Resultat

  • Nominering i Svenska Designpriset
  • Stor upphandling på systembolaget
  • Öppnat fyra taprooms
Kompetenser

Affärsutveckling

3D-rendering

Animation

Copywriting

Design

Förpackningsdesign

Illustration

Varumärkesstrategi

Klurar du på vad vi skulle kunna göra för bra grejer ihop? Hör av dig!

Kontaktperson

Andreas Johansson

070 646 66 14

Dave&Jons

Dadlar

Stockholm Filmfestival

En prisvinnande digital upplevelse

Pajala Sauna

Sveriges skönaste bastu

Wibax

Wibax Miljardfest

Oh My logo