Hör upp digital kreatör som förvandlar views till conversions – Oh My söker dig!
Vi kommer till vem vi hoppas att du är. MEN – vem hoppas du att VI är? Jo, du letar efter en byrå med ett brett vingspann av kompetenser som tror på att kunskap ihop med ett j*vla driv är vägen till ett bra resultat. Så, identifierar du dig som digital kreatör och är ute efter vad vi just beskrev, ja då har du god anledning att fortsätta läsa och vända blicken mot oss på Oh My.
På Oh My har vi medarbetare i många olika roller: från copywriters och designers, till programmerare och kreatörer. Nu söker vi en Digital Content Creator som har bra känsla för var innehåll och algoritmer möts. Så, till det intressanta, vad kommer du att göra?
Du kommer bland annat att:
Skapa annonsmaterial för sociala medier och andra digitala ytor. Till exempel skarpa texter och grafik.
Anpassa innehåll och annonsering efter målgrupp, syfte och var i kundresan vi befinner oss, samt identifiera rätt kanaler för att nå den aktuella målgruppen.
Klippa och anpassa korta videor – jobba med textanimering och enkla visuella effekter.Skriva engagerande copy: headlines, CTA:er och copy som fångar uppmärksamhet.
Testa, analysera och iterera – du skapar, testar och förbättrar innehåll och kanalval baserat på data och feedback.
Samarbeta med flera av våra byråkompisar inom People People People, bland annat Trickle.
Vi ser gärna att du:
Har erfarenhet av att skapa innehåll för sociala medier.
Har ett öga för design och copy – och hur de samspelar på bästa sätt. Med det sagt behöver du inte vara vare sig fullfjädrad designer eller copywriter – men du kan skapa snygga och effektiva annonser. Du vet vad som är bra och funkar!
Har koll på verktyg som Canva, Figma, CapCut.
Förstår hur man fångar uppmärksamhet snabbt – första sekunden i en video eller första orden i en rubrik är avgörande.
Har en snabb och iterativ arbetsstil. Du gillar att testa dig fram och lära dig av erfarenhet snarare än att fastna i jakten på perfektion utifrån subjektiva tankar.
Har förståelse och intresse för vilka KPI:er som är rätt för olika annonser i en funnel.
Ser det som en självklarhet att hålla koll på och testa hur olika AI-verktyg kan effektivisera och förbättra din contentproduktion. Både på kort och lång sikt.
Pluspoäng om du har koll på:
Den täta djungeln av annonsformat och placeringar på diverse plattformar som till exempel Meta, LinkedIn och TikTok. Du vet vad som funkar var!
Erfarenhet av UGC eller influencer marketing.
Testat eller är nyfiken på verktygen nedan:
- jitter.video
- motionapp.com
- elevenlabs.io
- midjourney.com
- runwayml.com
So, let’s cut to the chase! Är det dig och dina kunskaper som beskrivs? Och är du sugen på att ta nästa steg på en snabbfotad byrå med korta beslutsvägar och goda utvecklingsmöjligheter?
Ansök här!
Byrå, schmyrå…
Småless på den mallade byråmodellen? It’s a match! Hos oss ser vi gärna att du drejar din egen karriär: byt roll, testa nåt freaky, starta ett företag i företaget? Äh, vi testar!
Här kan en skribent spotta en designidé. En designer kan komma på nyord. En utvecklare kan sälja. Vi har våra huvuduppdrag, men det hindrar inte någon att doppa tårna i främmande vatten. Vill du ha kul? Vi har kul.
Vi har kunder i spannet småstads-korvmoj till globalt möbelföretag. Vilket ger ett riktigt bra spektrum av möjligheter. Och så kör vi lite goa föreläsningar och kurser då och då. Så att du kan bli lite bättre på ditt jobb eller bara få något att berätta om vid nästa släktmiddag.
Kör!
Med risk för att sparka upp en öppen dörr – det är folket på Oh My som gör oss och våra kunder bättre. Så med både företagets och våra kollegors bästa i åtanke uppmuntrar vi alltid till initiativ från alla våra medarbetare.
Det har satt sig i ryggmärgen att säga ”kör!” när en idé droppas, för är det något vi numera vet så är det att det alltid är bättre att testa nytt än att inte göra något alls. Hit or miss – vi kör!
För just sådana medarbetarinitiativ har lett till att vi idag har fem välmående dotterbolag som alla startade med någon som sa. ”Du jag har tänkt på en grej”.
Så vill du inte bara tänka, utan göra också, är Oh My rätt plats.
Schysst™
”Schysst. Jätteschysst. Supernice.”
Ja, så vill vi att en karriär på Oh My ska kännas. Oavsett om den pågår i ett år eller under flera decennier. För grejen är den att vi vet att precis som i gruvan, på bruket eller på ekonomikontoret så är det inte alltid hoppsasteg till jobbet. Men vi har gett oss fan på att försöka bygga en arbetsplats där det alltid känns lite bättre att komma in.
För att lyckas med det har vi under det senaste decenniet lanserat ett gäng schyssta initiativ. Och inte sällan från våra egna medarbetare.
Luftlön. Betald promenad på arbetstid – schysst.
Svettlön. Träna och få lite extra klirr i kassan – jätteschysst.
Det uppgraderade kollektivavtalet. Läkarbesök på arbetstid, bättre föräldraflex, terapi till alla, och mycket mer – supernice.