Dave&Jons

Sweatspot mellan nyttigt och gott

Efter braksuccén med Dave and Jon’s dadlar såg bröderna över produktportföljen och hittade en smakrik lillkusin som hanterats lite styvmoderligt – nötbaren. Efter en blixtsnabb positioneringsworkshop landade vi en idé för förpackningsdesign som positionerade nötbaren som en självklar sweatspot mellan nyttigt och gott.

Kontaktperson

Richard Ollén

Insikt

Nötbaren behövde sticka ut i hyllan och verkligen förmedla sin smakrikedom. I ett övermättat segment av nötbars, proteinbars och godisbars var det avgörande att skapa en design som inte bara fångade ögat, utan också förmedlade känslan av något nyttigt och gott utan att kompromissa med smak.

Lösning

Vi uppdaterade förpackningen för att spegla samma stilrena, hantverksmässiga känsla som dadlarna och lade till ett fönster för att ge en inblick i produktens kvalitet och smak. Dessutom anpassade vi designen för att fungera bra i stående format, vilket gör att nötbaren också ser bra ut i user-generated content på sociala medier och fångar uppmärksamheten där den verkligen syns.

Kompetenser

Design

Förpackningsdesign

Varumärkesstrategi

Klurar du på vad vi skulle kunna göra för bra grejer ihop? Hör av dig!

Kontaktperson

Richard Ollén

SOS Alarm

En livsviktig sajt

Stockholm Filmfestival

En prisvinnande digital upplevelse

IIHF

Ett utsålt Ishockey-VM

Älvsbyhus

Hem för alla

Oh My logo