Svenska Ishockeyförbundet

Hockey för alla

Vi gillar hockey, Tre Kronor och när pixlarna sitter rätt. Därför var det självklart häftigt när vi fick ta fram Svenska ishockeyförbundets nya varumärkesplattform. Bland annat justerade vi de tre kronorna på landslagets tröjor, som faktiskt varit liiiite sneda i alla år.

Kontaktperson

Carolina Zethraeus

073 393 87 41

Bakgrund

Svenska ishockeyförbundet har ett övergripande mål: att ishockey ska vara Sveriges mest engagerande idrott. Och med en högt lagd ribba följer mängder av spännande projekt – året runt, landet runt. Förbundet, landslaget och svensk ishockey som helhet behövde ett uppdaterat visuellt uttryck, ett manér som kan varieras över alla kontaktytor men ändå skapa en sammanhängande varumärkesupplevelse.

Lösning

Vi ville att den nya visuella identitetens skulle matcha kraften och engagemanget som finns inom både sporten och förbundet. Den nya färgpaletten blev kraftfull, tydlig och explosiv för att spegla energin och intensiteten som kännetecknar ishockey. De grafiska momenten och animeringarna inspirerades av tempot och formen i skridskoskär mot isen.

Typsnittet handritades för hockeyförbundet och ger med sina 2 vidder och 3 vikter en stor flexibilitet till typografin. Typsnittet fick såklart namnet Flex, inspirerat av termen som används för att mäta en hockeyklubbas böjlighet.

Kompetenser

Visuell identitet

Kommunikation

Typografi

Varumärkesstrategi

Webbutveckling

Interaktionsdesign

Klurar du på vad vi skulle kunna göra för bra grejer ihop? Hör av dig!

Kontaktperson

Carolina Zethraeus

073 393 87 41

ArkDes

ArkDes nya digitala hem

SOS Alarm

En livsviktig sajt

Facit Bar

Sprit och galej

Stockholm Filmfestival

En prisvinnande digital upplevelse

Oh My logo