Pajala Sauna

Sveriges skönaste bastu

I 60 år har Pajala Sauna byggt och sålt handbyggda bastuaggregat. Och trots att de var riktigt svår-googlade hade de blivit en fanfavorit på internets initierade bastuforum. När det så var dags att återlansera varumärket och faktiskt testa det här med marknadsföring behövde de ny branding och en ångande het webb. Där kom vi in i bilden.

Kontaktperson

Signe Lindgren

Insikt

Vi behövde inte gräva djupt för att förstå att Pajala Saunas kunder är mer än bara kunder – de älskar sina Pajala Sauna-aggregat. Och när vi tar oss an ett varumärke och en produkt som redan är älskad är det viktigt att respektera historien och höja det befintliga snarare än att ändra för mycket.

Lösning

We went full retro. Pajala Sauna har under 60+ år skaffat en trogen följarskara som älskar deras grejer. Så istället för att modernisera valde vi att hylla företagets historia och vad Pajala Sauna är och alltid har varit. Att kliva in på den nya webben skulle linjera med att känna ångan från den första skopan vatten stiga från stenarna. Det här blev vår tolkning av Pajala Sauna – Sveriges skönaste bastu.

Resultat

  • Nominerad i Svenska Designpriset
Kompetenser

3D-rendering

Visuell identitet

Varumärkesstrategi

Tonalitet

E-handel

Interaktionsdesign

Webbutveckling

UX

Klurar du på vad vi skulle kunna göra för bra grejer ihop? Hör av dig!

Kontaktperson

Signe Lindgren

Swedish Lapland

Care for the Arctic

SOS Alarm

En livsviktig sajt

Svenska Ishockeyförbundet

Hockey för alla

Biovärme Sverige

När illustration möter innovation

Oh My logo