Biovärme Sverige är specialister på biobränslepannor och hållbara energilösningar. Med en yngre målgrupp på väg in i köpbesluten behövde varumärket en tydligare och mer samtida identitet. Vi fick uppdraget att utveckla ett designsystem som stärker igenkänningen och lyfter fram bolagets innovationskraft.
Kontaktperson
Thobias Löfqvist
Trots starka produkter upplevdes varumärket som daterat och spretigt. Identiteten matchade inte den yngre målgruppens förväntningar på design och upplevelse. Vårt uppdrag blev att skapa en plattform som förenar ingenjörens precision med designens känsla.
Vi moderniserade identiteten med en uppdaterad färgpalett, typografi och ett konsekvent designsystem som skapar tydlighet i alla kanaler. Vi utvecklade även ett illustrationsmanér som framhäver produkter och miljöer i en enhetlig form. Resultatet är en sofistikerad och distinkt identitet – ett uttryck som inspirerar kunderna och positionerar Biovärme Sverige i takt med sin tid.
Klurar du på vad vi skulle kunna göra för bra grejer ihop? Hör av dig!
Kontaktperson
Thobias Löfqvist